måndag 19 oktober 2009

Underverket är hemma med tjocka mamman


Hej alla! Nu är vi äntligen hemma :-) Såå underbart. En mäktig känsla att få ta hem lilla knytet och lämna sjukhuset. Vi ska tillbaka en sväng imorgon dock och väga honom igen.. Men idag när dom vägde honom hade han gått upp 90 gram och väger nu 3730g :-)Vi har vart hemma i 2 timmar nu men jag har redan förutom att amma hunnit med typ 30 klädombyten.. tillslut började jag gråta för man ser ju ut som en flodhäst i ALLT.. :-( Såå sjukt larvig man är då man just lyft in världens finaste skatt i hemmet, en välskapt och helt underbar liten varelse och jag börjar böla för att jag känner mej tjock.. :-OSkämms för att jag mår dåligt... Vikten kommer ju försvinna med lite träning och antar att livmodern drar ihop sig mer under några veckor..Någon mer som känner som jag?Nu ska jag skärpa mej och krypa ner i soffan och tok pussa på underverket..Ha det bra alla!!!

6 kommentarer:

  1. Men snälla vännen! Du fick barn för 5 dagar sedan. Du genomgick dessutom en operation och kroppen behöver tid att återhämta sig. Ni har fått en välskapt fin liten son. Njut av honom och tänkt inte på vikten. Du är fin som du är och var istället stolt över att vara tre barns mamma!

    Kram
    Anna L

    SvaraRadera
  2. Hihi känner igen mig SÅÅÅÅ. O här är det 3 månader sen, o har fortfarande typ 10 kg för mkt... buuuuäääää!!
    Men , som du säger, tänk vad vilka underbara barn vi fått!
    Har ni bestämt er för namn än?

    Han är sååå söt :))

    SvaraRadera
  3. Hej Gums! Förstår exakt hur du känner, fullt tillåtet. Jag har fortfarande 8kg kvar :( Men men det försvinner nog, hihi. Välkomna hem!!! Kram/ Gitta

    SvaraRadera
  4. Tack! Skönt att det känns igen.. ;-) Har just sovit i soffan med killen på bröstet * kärlek* Så nu känns det bättre.. får täcka för alla speglar ett tag framöver bara ;-)

    Nää.. namnet är inte riktigt bestämt ännu.. Men vi har provat att kalla honom Melvin i några dagar nu.. kanske blir det det, fast jag tycker av någon anledning han ser ut som en Albin.. så vi får se?!!

    SvaraRadera
  5. Näää...nu får du allt ta o varva ner ;-) du vet ju att det tar tid o få bort den ömma o degiga magen ;-) Amma e det bästa! Du bubblar om veckor!? Tog mig månader att (efter varje troll) att få bli nättare runt midjan mm från svullnaden mm! Nu ska du ta det lungt o njuuuuuta av en gosig nykläckt BeBis ;-) Kanske den sista?? eller ska storken komma med fler leveranser :-D :-D

    SvaraRadera
  6. Gumman, du har världens underbaraste kille liggandes vid ditt bröst .. du har gått igeonm en operation o det kommer ta tid innan du går ner i vikt .. stressa inte upp dig nu utan njut istället över din fina pojke .. tog mig månader att gå ner i vikt men även om jag kände mig som du så tittade jag på mina fina barn o insåg att hur jag såg ut va inte det viktigaste utan att dom var friska o välskapta .. så ta det lugnt nu .. allt kommer inom sinom tid .. tro mig gumman .. har gjort 3 snitt själv så jag vet .. det TAR tid men man fick nåt för det .. Finns här om du behöver prata Kramar i massor / Anna

    SvaraRadera