onsdag 21 oktober 2009

Första dagarna hemma


Nu äntligen har vi installerat oss hemma och börjat få lite ordning och reda och lite rutin.. Första natten hemma var superjobbig då lill grodan höll igång och knorrade hela natten.. Jag sov med honom i soffan och han låg på min mage. Sov totalt 1 timme på HELA natten tror jag. Sen på dagen (igår) skulle vi in till Sös för att väga honom kl.13 men då ringer dom från Lucas skola och säger att Lucas slagit munnen och tänderna och behövde hämtas och uppsöka läkare ..Kaos vart det..
Vi hämtade Lucas och kom inspringande i sista sekund till sös med junior och Lucas som hade ont i munnen fick vänta i bilen stackaren (inga barn får komma in på bb) det tog 40 minuter inne på sös så när vi kom ut satt Lucas och grät i bilen :-( Usch, vad man mådde dåligt då..
Sen bar det iväg till tandis i Gubbängen med Lucas för undersökning och röntgen..då satt Peter med juniori bilen i 1 timme.. och jag var såå stressad att han skulle vakna och vilja ha mat.... dessutom mådde jag rätt dåligt hela dan på grund av sömnbrist och yrsel..... usch.. vilken total kaosdag det blev :-O

Men hur som helst löste sig allt. Lucas tänder verkade okej och juniors vikt var oförändrad..inget att oroa sig för dock men dom misstänker att hans korta tunga är ett problem. strängen under är superkort och vi ska klippa den på fredag på sös.
Lucas hade likadant när han var liten och då valde jag att inte klippa den.. Vilket jag sen ångrade för sen när han var runt 3 hade han svårt att uttala vissa ord och vi fick klippa den på honom då.. Och DET vart en traumatisk upplevelse för honom i den åldern då han såg saxen och fattade vad de skulle göra...
Detta klipp som görs nu på fredag på junior kommer inte kännas knappt och han får sockerlösning i munnen samtidigt och han ska inte ha ont efter alls..
Sen har han förmodligen lättare att äta..
Men han verkar bli mätt och belåten ändå och vill inte riktigt ha tillägget vi kompletterar lite med..
Min bvc -sköterska trodde inte alls det var ett problem och tror han klarar sig på min mjölk.. Hon kommer hit imorgon och väger honom och skriver in oss på bvc. Det är samma barnmorska jag haft till både Isabelle och Lucas, hon är hur go som helst :-)

3 kommentarer:

  1. sötunge,gullråtta!!Faster

    SvaraRadera
  2. martino kallar honom "melli" han vinkar till fotot!Så synd att han inte får träffa honom!faster

    SvaraRadera
  3. skönt att ni mår bra iaf, trots lite kaosdag igår! De misstänker att Silas också har kort sträng under tungan, vi har fått remiss till öron-näsa-hals nästa tisdag där läkaren ska ta en titt om den behöver klippas. Skönt att läsa här att det inte är något svårt ingrepp iaf. Vi kommer definitivt också göra det om läkaren bedömer att den är för kort..

    SvaraRadera