måndag 26 oktober 2009

Bruten hand


Idag var Lucas och lekte på ett lekland med sin pappas familj. Och då hände en olycka.. Lucas hoppade på studsmatta och landade på sin hand.. Resultatet blev en bruten handled :-O Stackars Lucas...

Han kom hem hit för en stund sedan med gipsad hand och värktabletter.. Gipset ska sitta på i hela 4 veckor och de första 24 timmarna nu måste han vara helt still och får inte ens spela tv-spel..Kanske det jobbigaste för honom.. att INTE få spela ;-)

För lillebror gick det bättre idag. Vi var på bvc och vägde honom och nu har han ökat bra i vikt sedan sist.. Vågen visade nu på 3888g. Skönt att se att det börjar peka uppåt nu :-)

Nu sitter/ligger mina fina killar i soffan och jag tror jag ska krypa ner hos dom och mysa lite innan maten :-)

1 kommentar:

  1. "Mellan" är som faster ökar stadigt i vikt, härligt att få sällskap! fasters gullråtta! Martinos läkare undrade om jag ville skriva in Melvin hos honom eftersom jag informerar om Melvin varje gång!!!!!!!!!Stackars Lucas vilken otur han har, det får bli extra fredagsmys!!!,

    SvaraRadera