söndag 18 oktober 2009

Ingen hemgång idag heller..

* snyft * Idag var jag tvärsäker på att vi skulle få åka hem med lill grodan.. men då vi glatt lade honom på vågen visade den precis tvärtemot vad vi ville :-( Trots matande med muggar så har han gått ner ytterligare 10 gram och väger nu 3640g. Kan vara så att han just nu är nere på sin lägsta vikt och att det sen vänder.. Så nu ska här ammas och "tvångsmatas" tills man iallafall ser att det vänder, så får vi kanske kanske åka hem i morgon * hoppas *
Mina bröst blöder och vårtorna sitter fast i bh:n.. :-O det är INTE skönt vill jag lova..
Men annars mår vi fint allihopa, även "lillskrutten" trots utebliven viktuppgång..

4 kommentarer:

  1. kan tänka mig att det gör ont. hoppas det vänder kan inte vara skönt att rasa i vikt. Borde han inte ha samma vikt iallafall med tillskott menar jag,varför går han ner? Låt mig få veta! Nosa honom på magen från faster!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Låter som han suger lite fel eftersom du får såriga bröstvårtor.
    Kolla om det går in som en grop i kinden på lillen när han ammas. Då suger han fel.
    Försök få in så mycket som möjligt av bröstet i hans mun. Massera i hans handflata så gapar han stort då är det lättare att få till det bra.
    Låter som värsta predikaren men vill bara hjälpa till så du slipper sår. Bröstmjölk är bra att smörja på före och efter amning.
    Lycka till!

    Kramar
    Anna L

    SvaraRadera
  3. Säger som Anna L .. finns även amningskupor på apoteket att ta till när man har såriga bröstvårtor .. dom lindrar jättebra .. hoppas ni får åka hem idag Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tackar!! jag köpte amningskupor med "galler" idag som man har på hela tiden som luftar och dessutom samalr upp läckande mjölk.. helt suveräna :-) Känns redan lite bättre..

    SvaraRadera