onsdag 14 oktober 2009

Dagen innan

Oj oj, vad det pirrar i magen nu.. Dagen innan den stora dagen :-)
Inskrivningen på Sös idag gick jättebra och all sjukhus personal var underbar.
Särskilt den manliga barnmorskan. Han var såå lättsam och störtskön.
Han sa att man INTE behövde tvätta sig i massa sprit osv och att man skulle köra sina vanliga morgonrutiner, använda vilka krämer man ville osv.. Smink fick jag absolut ha osv.. Jag blev så förvånad för så var det inte alls för 8 år sedan då jag snittades med Lucas. Då var det toksterilt som gällde.
Dessutom uppmanade han till att ta med egna kläder att bära på sjukhuset då sjukhusets är skitfula sa han :-)
Fick även med mej Emla bedövningssalva hem då jag är lite stickrädd, så jag kan stryka på lite innan vi åker.. perfekt :-)
Vi fick se en film om kejsarsnitt också, den var inte alls blodig och hemsk, bara saklig och fin :-) Inte alls som förlossningskliniken..
Nu håller vi på att städa och kolla igenom våra packningar, man är lite förvirrad och "stissig" men inte så himla nervös ännu.. Mest spännd.. Ska bli så mysigt att träffa lillkillen som bott därinne i 9 månader.. :-)
Vi ska åka kl.6.30 med taxi imorgon så ska försöka lägga mej i någorlunda tid idag, så man inte är jättetrött och orkeslös imorgon. Kommer nog dock att ha väldigt svårt att somna inatt.. Kommer nog ha hundra tankar snurrandes i skallen.. :-)
Ska försöka uppdatera bloggen ifrån sjukhuset om det går. Vi tar med oss lilla datorn...
Nästa gång jag skriver gör jag det förmodligen med lillprinsen över bröstet :-)

1 kommentar:

  1. Må så gott nu! Lycka till me o försöka ZZZZova inatt ;-)

    SvaraRadera