fredag 23 oktober 2009

tungklippning

Inatt fick vi en ganska lugn natt.. Lilleman sov i 2,5 timmar i sträck mellan måltiderna så vi var relativt pigga imorse. Dock höll vi på att försova oss. Lucas vaknade som vanligt kl 6.15 och kom och frågade ifall han fick spela x-box i sitt rum, vilket han fick. Sen somnade jag om och vaknade med ett ryck 7:33. Sprang då in till Lucas som satt i kalsongerna och spelade för fullt. Så vi fick lägga på ett kol..fram med frulle och kläder och lite tandborstning på det och sen hängde jag ryggsäcken på Lucas rygg exakt kl.8 och han gick till skolan.. :-)
Och hann i tid dessutom.

Klockan 10 skulle jag och Peter in till Sös med lilleman och klippa hans korta tungband. Han var såå duktig. Läkaren gjorde först ett klipp och han reagerade inte ens.. Sen såg hon att det kanske borde klippas lite till.. Men även denna gång gick det rätt bra, han skrek lite och fick blod i munnen :-O Men så fort jag tog upp honom i famnen blev han lugn igen. Kunde amma honom genast och det gick hur bra som helst, så ont hade han nog inte.. Skönt :-)
Nu har vi fredagsmys här på bagarfruvägen.. familjen sitter i soffan och käkar glass,marränger och chokladsås och tittar på film. Mys..
Ska dit jag med nu...

2 kommentarer: