söndag 4 oktober 2009

Barnmässan



Idag var jag och Peter på Underbara barnmässan i Älvsjö. Där var vi först på ett seminarium där en barnmorska pratade om amning och tiden efter förlossningen. Lite intressant var det , men inget direkt nytt för en blivande 3-barnsmamma.
Sen gick vi runt på mässan läänge, flera varv runt runt. Man blev nästan yr ;-)
Fick lite gratisprodukter och fick klämma och känna på massa kläder och grejer.
Det enda vi köpte där var ett par skor till Peters systerson och krokar till våran barnvagn. När vi betalade för skorna gjorde vi det till "ensamma mamman" Johanna Toftby..
Okej.. lite kändisgalen är jag allt ;-) Om man nu kan kalla henne kändis efter att ha medverkat i den dokusåpan.
Jag och Peter har ju faktiskt också vart med på tv vettja :-)Och vi var inte bara med och dejtade..vi gifte ju oss till och med..

ja,ja... efter barnmässan gick vi också in på mässan i salen bredvid Hus och hem där fanns det mycket fina inredningssaker. Köpte en designer ljushållare i betong och lotusljushållare.. Kommer väl till pass nu när hösten just kommit..
Nu på kvällen har vi ätit grillade revbensspjäll och potatissallad och tittat på 2 filmer. Först en blodig läskig skräckfilm och efter det behövde vi runda av med en romantisk komdedi. fast i den sistnämnda var det nog mest jag och Isa som hängde med. Peter tog sig en tupplur..

2 kommentarer:

  1. Jag fick mer! ;)

    Reklambannern du har, får du betalt för den på något sätt? Hur mycket?

    SvaraRadera
  2. Ja.. ångrar att vi inte gick ett varv till eller två ;-)
    Reklamen är ingen reklam utan jag som bara snodde en bild på losec till mitt inlägg.. Så det var jag som gjorde egen reklam liksom ;-)

    SvaraRadera