torsdag 26 november 2009

Vaccinering och shopping



Börjar med att snabbt berätta om gårdagen. Då var vi uppe tidigt för jag skulle följa med Lucas till skolan när han vaccinerade sig. Han ville sitta i mitt knä, min stora sötnos :-) Det gick jättebra iallafall och han tyckte inte sprutan gjorde ont. Sen skyndade jag mej hem för kl.12 fick jag och Melvin massa gäster. 6 mammor från familjeliv(datasite) kom hit och fikade med sina bebisar. Alla bebisarna är födda i oktober precis som Melvin. Det var jättetrevligt att träffa dom.
Idag då.. ja, då skulle jag och Melvin ta bussen till Farsta och besöka mvc för jag skulle få min vaccineringssptuta där. Vi väntade på bussen i 10 minuter och när den väl kom var där redan 3 vagnar så det var bara att dra på sig vantarna och knäppa jackan och småspringa till Farsta. Det tog 25 minuter och såhär i efterhand var det väl skönt med en promenad.
Fick min spruta, som faktiskt inte gjorde alls ont att ta. Och sen gick vi runt i farsta i 2 timmar. Köpte en ny speldosa till Melvin men massa olika melodier och en blinkande lampa.En tiger-body och nya nappar fick han också.


Nu är vi hemma och Melvin har ätit och nyss somnat så jag ska passa på att sova en stund. Har huvudvärk och ont i armen :-O Såå dumt att ta sprutan i vänstra armen då jag ALLTID bär Melvin på den armen... Ja,ja det går väl över inom några dagar..

2 kommentarer:

  1. Men älsklingen, har du handlat mer igen :-) Söt body iallafall och speldosan som vi har fungerar juh inte så bra. Nappar kan vi juh inte heller få för många av då de har en tendens att försvinna:-) Så inköpen var godkännda. Sov och vila nu så syns vi snart.

    / Puss

    SvaraRadera
  2. herregud jag har mardrömmar om vad jag ska köpa till melvin i julklapp han har allt och får jämt presenter! Söt är han iallafall han kommer bli blöt av alla pussar jag måste ta igen när vi ses!

    SvaraRadera