tisdag 24 november 2009

Efterkontroll på mvc


Igår var jag och Melvin på mödravårdcentralen och träffade våran gamla barnmorska. Hon tyckte det var kul att få se Melvin och tyckte såklart att han är såå fin :-) Hon gjorde en gynundersökning på mej och skrev ut preventivmedel. För hur mysigt det än är med bebis och barn så känner jag nog att jag har gjort mitt på den fronten nu. 3 stycken att mysa med räcker gott och väl. Hoppas bara att min man känner detsamma ;-)

Efter mvc tog jag vägen förbi bvc för att väga Melvin. Använde vågen dom har i hallen som man kan väga själv på. Klädde av Melvin och la honom på den hårda kalla vågen... och han gallskrek såklart stackaren.. Skulle såklart lagt någon handduk eller något under men det tänkte ju inte jag på just då.

Hursomhelst så vägde han nu 5004 g. Så han ökar i samma takt som tidigare och följer sin kurva bra :-)

Efter bvc gick jag runt lite i centrum och småshoppade. Blandannat nya vantar och mössor. Wedins accent hade ta två betala för en på allt stickat så det blev 2 par vantar istället för ett par. Åkte sen med bussen till Lucas skola och hämtade honom. Så nu är det fullt hus hemma igen. Alla barn på plats :-)

1 kommentar: