lördag 14 november 2009

Lördag som inte blev som planerat

Idag skulle Lucas haft sitt disco med 21 gäster. Men imorse när han vaknade hade han 39,5 i feber och hosta. Såå typiskt. Velade in i det sista hur vi skulle göra.. alternativen var att ha discot utan Lucas eller ställa in det. Vi valde att kolla ifall lokalen gick att boka om och det gjorde den. Det tog mej 2 timmar att ringa alla Lucas klasskamrater, inte en lätt uppgift då de flesta nuförtiden verkar ha skilda föräldrar. Risken är stor att om man ringer "fel förälder" som har sin barnfria helg så ringer man och väcker en kanske bakis förälder :-O
Nu är iallafall festen flyttad till nästa lördag, och tur är väl det så att vi inte måste äta upp alla påsar chips och dricka upp de 14 liter läsk jag inhandlat. Det skulle INTE vara bra för figuren..
Peter och Lucas skulle åka till globen och gå på monster jam ikväll.. Biljetterna var redan betalda så trots Lucas tillstånd så åkte det efter att Lucas fått en ipren. Det är ju trots allt lugnare att sitta på en läktare och titta än att dansa och röja på ett disco


Medans dom var på Monster jam mös jag, Melvin och Isa i soffan framför tv:n. Melvin badade också och verkade för första gången njuta utav det :-)
Det blev en ganska bra Lördag trots allt :-)

1 kommentar:

  1. Lucas tyckte iallafall om Monster jam trots att han hade feber. Men en Grave Digger bil fick han med sig hem :-) Jag vart lite lurad där. Han sade att den var fin och att han ville ha en och 2 sek senare köpte jag en....vad hände :-) Vart manipulerad misstänker jag

    SvaraRadera