tisdag 22 februari 2011

Dag 2

Idag gick det halvbra på dagis. På förmiddagen var han sig inte alls lik lillkorven.. Han klängde bara på mej och satt i mitt knä som ett plåster. Han grät och kinkade och jag fick bära runt på honom. Trodde nästan han skulle somna i mitt knä ett tag..




Men sen kom lunchvagnen äntligen och det bjöds på nudelwok och Melvin satte sig fint på sin stol och åt med stor aptit :)








Sen såg det ut att gå kanon på vilan till en början. Han låg på sin madrass länge utan gnäll men sen började han plötsligt ställa sig upp och blev lessen då jag la tillbaks honom 20 ggr..
Så jag tog upp honom i famnen och vaggade igen och då somnade han på bara 3 minuter








Han sov i 1 timme och var lite Klängig igen när han vaknade ända tills mellanmålet rullades in..
Då minsann satt han som ett ljus och åt 3 smörgåsar med prickigkorv och ost :) alla andra barnen hann gå ifrån borden med Melvin satt fint kvar och tuggade smörgås och drack mjölk :)
Sen var det egentligen dax för oss att gå hem men då Melvin äntligen släppte loss och började leka stannade vi en kvart extra. Sen vinkade han glatt hejdå och sprang in en extra gång och kollade fiskarna innan vi skulle gå




Påvägen hem gick vi in på affären och köpte prickig korv.. Får se om det smakar lika gott hemma som på dagis ;)

1 kommentar:

  1. Hejja mellan inget fel på aptiten inte!Faster hade en dagisfröken som vi (bakom hennes rygg kallade "prickig korven" hihi!

    SvaraRadera