onsdag 2 december 2009

Julpyntning



Nu börjar det bli vinter.. "burr" -4,6 grader på termometern imorse. Packade genast upp Melvins fina åkpåse och bäddade hans vagn med den. Så mjukt och ombonat blev det.
Hemmet ska ju oxå ombonas och julstylas såhär 22 dagar innan jul. Mannen gick ner i källaren igår och hämtade upp diverse julkartonger med bråte. Idag har jag rotat runt i dessa gömmer och kan konstatera att man spar på mycket kraffs.. Kastade några stakar och slingor med trasiga lampor och annat småkraffs. Mannen har sagt att om jag kastar får jag köpa nytt oxå ;-)

Hemmet ser numera INTE stilrent ut.. diverse tomtar, änglar och snögubbar trängs i fönstrena.. plottrigt som sjutton..men det hör ju till. Det är det som är tjusningen sen efter jul också, att det är såå skönt att plocka bort allt.Då blir det ju såå fint och rent igen :-)

Det värsta i hemmet nu är hallen *skratt* Testade att vira glitter runt hela spegeln, mest på skoj först. Men nu är det kvar där.. Ska låta det vara där och höra mannen skrika i hallen när han kommer hem *fniss *
jul"hottat" var det här ;-)
)

2 kommentarer:

  1. men herreguuud vad är detta *** inte mitt hem hoppas jag not sista bilden på spegeln

    SvaraRadera
  2. men annars så verkar det fint ombonat och pyssligt

    SvaraRadera