onsdag 6 april 2011

Island

Island var ett häftigt land med en underbar natur.  Vädret var sviktande kan man säga.. ena stunden sol nästa stund regn. Det regnade och haglade och blåste en hel del faktiskt. Och jag längtade massor efter min dunjacka med luva vissa dagar ;-) Men det var verkligen en upplevelse att få ha varit där. Vi blev bjudna på precis allt och det var inte det minsta snålt.. Fina resturanger med 7-rätters middagar och dyra champagner och massa drinkar.. Direkt när vi landat på Reykavik åkte vi till The Blue lagoon( varm källa) och badade. i luften var det svinkallt och den blå coctailen vi blev serverade kunde jag inte hålla då jag skakade så mycket av kylan. Men i vattnet var det ljuvligt :-)
Vi besökte även the golden circle, geisrarna och åkte på valsafari.
Valsafarit var ingen rolig upplevelse.. Iklädda stora overaller tog vi plats ute på däck i det kalla och blåsiga vädret. 40 minuter åkte vi rakt ut till havs och sen stängdes motorerna av på båten och då gick det utför..  Båten gungade häftigt åt alla håll och folk överallt spydde i påsar. Jag var en utav dem som spydde MASSOR.. Fyy vad det var jobbigt. Inte såg vi någon val heller. Och hade vi sett någon hade jag ändå inte brytt mej, mådde för dåligt för det.. Skulle ha legat kvar på hotellet och vilat denna dag istället.
Tyvärr blev det inte mycket vila alls på denna resa. Vi åt sena middagar och drack massa drinkar och gick sen ut och dansade varje dag. Vi kom inte hem till hotellet förens runt kl 4 varje morgon och sen var man ju ändå uppe rätt tidigt för att äta frukostbuffe´. Men det var väldigt roligt och verkligen en upplevelse. Jag testade även att äta sniglar men det var inte riktigt min grej..men nu har jag smakat iallafall :-)
Här kommer lite bilder..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar