tisdag 15 juni 2010

Melvin 8 månader

Idag fyller vårt lillhjärta hela 8 månader.. Herregud vad stor han har blivit.
Jag var med honom på bvc idag hos nya sköterskan Anita på vår nya bvc mottagning. Vi har ju bytt till sköndal. Anita var jättegullig :-)
Melvin väger nu 10,3 kg och är 73 cm lång. Han följer sin kurva exemplariskt.
Han fick helt klart godkänt av Anita på alla punkter.

Efter bvc promenerade vi till Farsta med Linda och Felix och där mötte vi upp Sara,Alma,Lisa och Lovisa på Waynes coffe för lunch. Sen promenerade vi hem igen.
Lucas och Isabelle var hemma själva under tiden och hade bakat kladdkaka och gjort smoothies och haft riktigt myspys.
Kladdkakan ser riktigt smarrig ut där den står i kylen halvt uppäten..Men jag står emot :-) Köpte en bikini igår och den vill jag inte använda förens några kilon till försvunnit..
Nu är det bara 1,8 kg kvar till vikten jag hade vid inskrivningen på mödravården. Fast vill ner några till..
Nu ska jag sova. Melvin har vart supertuttig sista dagarna. Han har liksom haft mitt bröst i munnen hela nätterna och vägrat släppa. Nu ikväll när jag nattade höll han hårt i min tröja och klamrade sig fast varje gång jag försökte smita ut. Nån slags separationsångest gissar jag.
Nattinatti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar