tisdag 8 juni 2010

Göteborg






I helgen var vi ju i Göteborg. Jag, Peter, Melvin, Isabelle och Elin (Isas kompis) Isabelle och Ellin skulle titta på sitt favoritband Green day som spelade på Ullevi. Resan till Göteborg gick aldeles umärkt. Melvin gnällde inte en enda gång. Var lite orolig innan då bilfärden skulle ta dryga 5-6 timmar och Melvin är inte jätteförtjust över att sitta fastspännd i stolen. Men vi hade köpt en bärbar dvd som dagen till ära visade Teletubbies och det gick hem :-)

Vi bodde på hotell Scandic Opalen mitt i Göteborg och det låg bara ett stenkast från Ullevi.. helt perfekt med andra ord. När tjejerna vid 17 tiden begav sig mot Ullevi så gick jag, Peter och Melvin ut på avenyn för att hitta nått mysigt ställe att äta på.. Men alla uteserveringar var fulla och trånga och man såg inte en enda barnvagn eller bebis någonstans.. Så tillslut valde vi att äta 2-rätters middag på vårt hotell. Det var gott och perfekt för Melvin också.
Vid 21 tiden gick vi till Ullevi för att möta upp tjejerna. Jag gissade att konserten skulle sluta vid den tiden ungefär...
Jag gick fram till en vakt och frågade om konserten var slut och ifall folk börjat komma ut.. varpå han tittade konstigt på mej och svara " Men green day har inte börjat spela än" Eehh.. nähä...
Det visade sig att förbanden spelat länge och att de "riktiga stjärnorna" spelade till kl. 24 sen.. Tyckte så himla synd om tjejerna som skulle få sitta där inne i 7 timmar utan mat :-O Vi gick till hotellet och tittade på tv och försökte mysa lite men jag var mest orolig för tjejerna och kunde inte slappna av.
Men när dom kom hem strax efter 24 var dom allt annat än missnöjda.. Dom var i extas ;-) Härligt..

Dagen efter åt vi god hotellfrukost och strosade runt lite till på Avenyn.
Hemresan blev lite jobbigare. Vi fick stanna några gånger för Melvin blev lessen och vi hade otur av valet av resturang, det var nog den äckligaste spagettin jag någonsin ätit som servrades. Men kompencerade det med världens godaste godis. Polkagrisstången Hallon/Lakris :-)
Sammanfattningsvis blev det en himla lyckad helg :-) Göteborg var en fin stad tycker jag och Isabelle tjatar redan om att hon vill gå på nästa konsert.

1 kommentar: