söndag 30 maj 2010

Morsdag





Idag när jag vaknade och klev ut i köket blev jag riktigt överaskad.. Där låg 280 utklippta hjärtan i olika färger på bordet. Och det var tända ljus och en chokladkaka och en "mamma hatt" och mitt morgon cappuchino.. Över bordet hängde en mamma banderoll och på köksluckorna satt mitt namn uppklistrat.. Sååå gulligt :-) Isabelle var uppe hela natten utan att sova alls och hon som skulle på klassresa imorse.. Gissar att hon är sjukt trött just nu.
Lucas hade gjort ett litet kort och skrivit " i mitt järta finns mamma" :-) Gullungar :-)

Idag har vi vart och storhandlat. Hela 11 matkassar blev det så nu är skåpen helt överfulla. Men skönt är det när det finns ordentligt med mat hemma så man slipper handla inför varje måltid.

Min mamma skulle såklart också firas idag så vi åkte dit på kvällen. Hon fick rosor och en diskmedelsburk i plåt hon önskat sig.
Nu sover mina goa söner sött och jag och Peter funderar på att kolla på en film. Om jag inte somnar som vanligt förstås..

1 kommentar: