måndag 17 augusti 2009

sockerbelastning


Idag har jag vart på mvc och gjort en sockerbelastning för att kolla så jag inte fått graviditetsdiabetes. Vet inte riktigt varför min barnmorska misstänkte det..förmodligen för att hon tyckte min mage var lite större än snittet och att jag ökade mycket i vikt i början.
Så imorse kom jag dit 8.30 och fick dricka ett jätteglas med nått slags druvsocker..jättesött var det. Ganska gott sa jag till min bm efter första klunkarna men när jag hällt i mej halva glaset var det INTE gott längre "yaachhh" men ner skulle det.. Sen fick jag vänta i väntrummet i 2 hela timmar.. Killen i magen var tokvild och levde rövare där inne efter sockerkicken och min mage "skrek" efter mat.. ( man var tvungen att vara fastande)
Fick tillslut gå in på toaletten en stund och läsa min bok för jag skämdes för ljudet min mage gav ifrån sig :-o
Testet visade sig iallafall vara hur bra som helst.. Inge graviditetsdiabetes :-)
Det trodde jag inte heller...
Nu lovade min bm också att hon ska skicka in remissen till södersjukhuset angående mitt kejsarsnitt.. så nu är det bara att vänta och se om man snart får en snitttid :-)
När jag äntligen fick lämna mvc så gick jag och lunchade med Anna och Elin. Det blev en mozarella/pesto toast och sallad.. Den fick tyst på min mage igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar