fredag 21 augusti 2009

kejsarsnitt


I måndags skickade min bm in en remiss till sös angående kejsarsnitt. Nu bara längtar man tills man hör något ifrån sjukhuset :-)
Vill ha snitttiden NU!!!!
Är så glad över att jag inte ska föda vaginalt då min förlossning med Isabelle -95 var en sådan total skräckupplevelse med totalsfinkterruptur och spräckt ändtarmsmuskel som följd. När Lucas sedan föddes -01 blev det således naturligt för mej att välja kejsarsnitt, och visst var den upplevelsen mycket ljusare. Trots att jag hade otur och åkte på en infektion i livmodern så var det en drömförlossning i jämförelse med den första.
Så valet denna gång känns lika självklart.. särskilt också då allt tyder på att lilla prinsen i magen verkar vara stor..

Jag och Lucas var med i ett reportage om kejsarsnitt i tidningen Mama som kom ut i början på 2009. Där fick jag beskriva min upplevelse av snittet och ställa upp på en bild.. Se ovan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar