tisdag 14 juli 2009

Hos Barnmorskan

Idag var jag på mvc och träffade barnmorskan.. Hade sett fram emot att gå dit men var besviken när jag gick därifrån :-( Jag måste erkänna att jag har lite svårt för min barnmorska. Har svårt att förstå henne och hon dumpar alltid på mej massa undersökningar jag ska delta i utan att jag förstår riktigt vad de innebär.
Idag mätte hon min mage och sa att den var stor, över de normala.. Men hon sa aldrig hur stor.. samma med hjärtljuden, de var bra men jag vet inte vad de låg på.
Hon pratar inte så mycket, sitter mest och donar i sin dator..
Hon verkade också tycka att de 10 kilo jag gått upp var mycket och pratade massor om att jag ska dra ner på socker och börja promenera mera. Utan att ens fråga om jag äter mycket socker.. Jag äter helt normalt tror jag och det jag har gått upp sitter på magen som är STOR.
Min son var stor när han föddes så vi får väl se om denna lille kille oxå blir en stor bebbe.. :-O Som tur är kommer jag iallafall få planerat kejsarsnitt..
Nu har jag fått skriva av mej om barnmorskan så nu känns det bättre...
Skulle aldrig kunna byta barnmorska iallafall, då skulle jag skämmas ihjäl varjegång jag sedan träffade henne efteråt...

Undrar hur andra gör.. som faktiskt byter.. ?!!! hmm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar